zondag 25 januari 2015

All about: wat is een primer?



























Tijd voor een nieuwe serie op mijn blog! In 'All about' vertel ik jullie wat meer over producten (of gewoon dingen) die wat meer uitleg vragen. Dit keer, is de primer aan de beurt!

Wat is een primer?

Een primer is zachte lichte en beschermende crème voor je gezicht. Het beschermt je huid tegen je make-up.

Waarvoor gebruik je een primer? 

Dit is eigenlijk net hetzelfde als bij het verven. Het product maakt een beschermende laag tussen je huid en de schadelijke stoffen die in foundations (of gewoon make-up) zitten.  Het zorgt er ook voor dat je foundation overdag beter blijft zitten.



Hoe gebruik je een primer?

Je brengt hem aan na je dagcrème en dus voor je foundation.

Welke soorten primers zijn er? 

Je hebt de basis primer, die vaak wit is. Maar ook primers tegen roodheid op je gezicht. 

De primer op de foto is die van mij. Ik heb een vrij bleke huid en ik krijg dus vaak last van roodheid in mijn gezicht. Deze crème is groenig (geen zorgen, dit zie je niet meer als je je foundation aanbrengt). Het groene neutraliseert het eventuele rozige in je gezicht. 



























Op wat moet ik letten bij het kopen van een primer?

Deze producten bevatten vaak siliconen. Siliconen zorgen ervoor dat de crème zo zacht en goed uitsmeerbaar is. Veel mensen (ik jammer genoeg ook) krijgen acné van de siliconen. Is jouw huid ook gevoelig voor siliconen? Kijk dan altijd naar de ingrediënten van je primer.





























Q: Gebruikte jij al een primer?



Heb jij een voorstel voor de volgende 'All about'? Vertel het me in de comments!




3 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor je uitleg, het is al heel wat duidelijker :) Dit onthoud ik, zeker dat van die siliconen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke nieuwe serie! Dat van die siliconen wist ik helemaal nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Heel duidelijk ook :) Ik ben nog niet zo van de primers.. maar ik begin er al langzamerhand meer en meer naar te kijken om te proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!