vrijdag 3 oktober 2014

Kruiden in een potje























Ik kook vaak met kruiden. In mijn kookboeken staat er dan vaak 'gebruik verse peterselie'. Dan kocht in een plantje in de winkel maar moest ik het erna ook weer weggooien. Terwijl er vaak nog niet eens de helft van gebruikt was.

Toen kwam ik op het idee om het plantje gewoon te planten. Zo kan ik zelf mijn kruiden nemen wanneer ik maar wil.





Benodigdheden


  • Potgrond
  • Bloempotjes
  • Kruiden plantjes naar keuze
  • gietertje
  • schepje (optioneel)

Stap 1


Bedek de bodem van je potje met een laagje potgrond zodat de wortels zich kunnen vastzetten. 


Stap 2





















Trek het plantje uit het potje en zet het op het laagje aarde.


Stap 3





Vul de rest van je pot verder op met potgrond. Zorg ervoor dat je de aarde goed vastdrukt en dat het plantje er vast in zit. Geef het tenslotte ook een beetje water. Let wel op met de hoeveelheid. Kruiden hebben niet graag veel water. Ik heb een pot gebruikt zonder gaatjes erin. Het water dat teveel is kan dus niet weg. Gebruik jij ook een potje zonder gaatjes, zorg er dan voor dat je het niet te veel water geeft. 


Eindresultaat























Zo, je kruiden potje is klaar! Kruiden hebben graag een beetje zonlicht. Ik plaats mijn potjes buiten
op de vensterbank. Zorg er wel voor dat je de plantjes niet in volle zon plaatst. Kruiden als peterselie kunnen niet goed tegen direct zonlicht.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er ook meteen zo leuk uit he! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh wat ziet dat er ontzettend leuk uit! Die groene bakken zijn ook echt iets voor mij aangezien ik Fleur heet, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!