vrijdag 26 september 2014

Zo wordt joggen leuk!


Foto door Dan Nguyen

























Ik heb een haat-liefde verhouding met joggen. Soms wil ik elke dag sporten, soms helemaal niet. Toch voel ik me enorm goed als ik heb gesport. Ik heb dan ook wat tips ontwikkeld waardoor ik me kan overhalen om toch te sporten. Die wil ik graag delen met jullie!



Tip 1

Foto door Mike Baird
Zie joggen niet meteen als een zware oefening om gewicht te verliezen. Probeer joggen in je gedachten te plaatsen als iets goed. Joggen helpt je gedachten te verzetten en gewoon een gezondere levensstijl aan te nemen. Na het joggen voel je je absoluut energieker en beter in je vel!

Tip 2

Als ik mijn jogsessies plan, zie ik het als een opgave. Dan zie ik het niet meer als iets leuk en ontspannend. Mijn tip is dus: heb je zin op te joggen? Doe het gewoon! 

Tip 3

Foto door Bruno Monginoux

Probeer af te wisselen in de route die je neemt als je gaat joggen. Veel dingen geven we op als we merken dat het een sleur wordt. En dat is dus niet de bedoeling! Ben je bang dat je een andere weg neemt en je je niet meer kan situeren? Verken eerst wat wegjes met de fiets. Neem een vriendin mee! Zo wordt het een leuk fietstochtje. 

Tip 4

Probeer jezelf niet te pushen. Het moet leuk en plezierig blijven. Ben je buiten adem? Wandel gerust een stukje. Het is echt niet het einde van de wereld. Conditie opbouwen is de boodschap.

Tip 5

Waarschijnlijk de leukste tip van allemaal, koop jezelf een sporty outfit! 'With the right shoes, a girl can conquer the world'. En in deze context zijn dat dus sportschoenen. Een mooie outfit is zeker een goede motivatie. Je voelt jezelf goed in je vel. En die outfit verdient het om geshowd te worden!


Adidas - Stella McCartney for Adidas - Stella McCartney for Adidas
Adidas - Under Armour - Nike

Under Armour - Under Armour - Nike

Adidas - Under Armour - Adidas



Adidas - Under Armour - Nike


Wat vind jij de beste tip? 





2 opmerkingen:

  1. De beste tip is denk ik het echt leuk te gaan vinden, mensen die inderdaad gaan joggen 'om maar perse af te vallen' zien het al snel als een verplichting. Terwijl ik joggen echt leuk vind, en dat je er een strakker figuur door krijgt, is daarbij alleen maar meegenomen! En nieuwe kleren werkt inderdaad ook altijd! Leuk artikel (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nope, ik ga het gewoon nooit leuk vinden, daar ben ik zeker van :) Wel goede tips! :P

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!