zondag 16 november 2014

Make Up | Sabine Peeters


Een paar weken terug kocht ik dit boek. Zomaar op het gevoel eigenlijk, want er hing nog plastic rond. Ik kon dus niet zien hoe het er vanbinnen uitzag. Maar de buitenkant vond ik zo mooi gemaakt. En ik was helemaal niet teleurgesteld!


Het boek


Dit krijg je te zien bij het openen van het boek. Ik hou van de mooie lay-out. De quotes met foto zoals je op de laatste afbeelding ziet vind je vaker terug in het boek.Ik vind het mooi hoe ze het lichaam op een mooie en artistieke manier wil tonen in het boek. Het geeft een extra betekenis aan de mooie zinnen.



Make Up trends door de jaren heen  
























































In het eerste deel van het boek kan je wat lezen over de geschiedenis van Make Up. Je kan de Make Up trends bekijken vanaf de oertijd tot de tijd van Marilyn Monroe tot nu. Best wel eens leuk om het allemaal te bekijken op een rijtje. En gek hoe alle trends uiteindelijk terugkomen. 





Sabine Peeters

Sabine is een succesvol visagiste. Ze vertelt kort hoe ze in haar job is gerold en over de voor en nadelen van haar job.   




Waarom ben ik lelijk? 




























Sabine vertelt over het beeld dat de wereld heeft over de ideale schoonheid. Hier herken ik mezelf wel in. Als fotografe ontmoet ze vaak mooie en slanke modellen. Maar Sabine zegt in haar boek dat het haar niets doet. Het model heeft immers een heel team nodig om er zo prachtig uit te zien op de foto. 


Ik ben best oké! 

In dit stukje pleit Sabine voor meer liefde. Niet elkaar liefhebben, maar jezelf liefhebben. Er is niets mis mee om jezelf mooi te vinden. 



Mijn Make Up stash





























Hier kan je zien wat de basis items zijn om een mooie look mee te maken.




Verschillende looks



In het boek maakt Sabine looks die gebaseerd zijn op iconische looks van bekende mensen. Dit vind ik zo leuk! Ik kan al niet wachten om deze uit te proberen.


Conclusie

Ik ben echt dol op het boek. Zoals ik al zei sta ik echt te popelen om de looks uit te proberen! En het stukje over jezelf mooi vinden zal ik zeker nog eens lezen als ik weer teveel modemagazines heb gelezen.

Het boek kan je verkrijgen op Bol.com voor €29,99





























Binnenkort komt er een artikel online van de looks die ik uitprobeerde, kom dus zeker nog eens langs!


Q: Wat vind jij van het boek? 





2 opmerkingen:

  1. Het boek staat al een tijdje op mijn wishlist, ziet er echt een supergoed boek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er inderdaad een leuk boek uit! Wil ik wel eens bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!