vrijdag 17 oktober 2014

Catrice Check and Tweed

























Normaal koop ik nooit limited editions. Vaak zijn ze zo specifiek gericht op een paar kleuren dat ik er niets mee kan doen. Maar vandaag ging mijn oog meteen naar de Catrice Check and Tweed collectie. De collectie loopt nog tot eind oktober, snel zijn dus!





De collectie is gebaseerd op de Britse stijl. Met de ruitjes en de trenchcoats inbegrepen dus. Uit de collectie kocht ik de Highlighting Powder en de Quattro Baked Eyeshadow in de kleur London's Eye.


De highlighter heeft een subtiele gouden glitter.



Het doosje is gemaakt van hard karton, niet echt luxueus dus. Maar dit gebruikt Catrice vaker bij limited editions. Er zitten vier kleurtjes in. 



Heel erg gepigmenteerd is de oogschaduw helemaal niet. De roze oogschaduw vind ik persoonlijk het wel het mooist. Jammer dat door de zwakke pigmentatie deze kleur niet echt tot zijn recht komt op je ooglid.





Ik gebruikte de lichtste kleur net onder mijn wenkbrauw. Het lichtroze bracht ik aan in mijn ooghoek. Het bruin over mijn ooglid. Met de groene kleur maakte ik een subtiel lijntje.


































Ook de highlighter is vrij subtiel, De gouden glans is amper te zien.


Conclusie































Het idee was leuk maar het product zelf vind ik niet echt goed uitgedacht. Maar aangezien de oogschaduw en highlighter niet duur waren heb ik niet echt iets verloren.

Het oogschaduwdoosje kan je verkijgen voor €4,95
De highlighter kost je €4,49


Wat vinden jullie er van? 

3 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me echt een zalige limited edition waarvan ik zeker nog iets ga proberen te scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de highlighter ook en vind die (omdat hij juist zo subtiel is) een fijne afwisseling met mijn andere highlighters. Ondanks dat de oogschadauw niet zo gepigmenteerd is, vind ik wel dat je er een mooie look mee hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!