vrijdag 24 oktober 2014

3D Halloween kaartjes maken + video!

























Halloween staat voor de deur over exact een week! Om dit te vieren laat ik jullie zien hoe jullie schattige 3D kaartjes kan maken in het thema van Halloween. Want wat is er nu leuker dan iemand een kaartje geven dat je zelf gemaakt hebt?




Benodigdheden

3D vel met figuurtje, lijm
















3D vellen vind je in de meeste hobbywinkels. Vaak staan er meerdere vormpjes op. Ik koos voor het spookje. Je kan elke vorm van lijm gebruiken. Ik gebruik het liefst een lijmroller. Het is handiger in gebruik en je plakt je vingers er niet mee aan elkaar.


















Ik gebruik een schaartje dat speciaal gemaakt is om de kleine hoekje en kantjes van een figuurtje mooi uit te knippen. De snijblaadjes van dit mes zijn flinterdun en vrij scherp. Zoals je kan zien op de tweede foto is het schaartje zelf ook klein. Natuurlijk kan je ook een gewone schaar gebruiken. De kleinere stukjes ga je dan wel moeilijker kunnen uitknippen.




Om het 3D effect te creƫren heb je deze klevertjes nodig. Je kan je kaartje nog leuker maken door er stickers op te plakken. Deze stickers vind je in allerlei vormen en thema's. De klevertjes en stickers vind je in een hobbywinkel.






















Een leeg kaartje. Het kaartje dat ik gebruik heeft een subtiel herfstprintje.






Glitter is niet echt nodig maar geeft wel een prachtig resultaat. Ook dit vind je in een hobbywinkel. Deze glitters bestaan in verschillende kleurtjes.


Aan de slag!


Knip het eerste figuurtje uit en plak het met de lijm op je kaart





Als je het tweede figuurtje uit hebt geknipt plak je op een paar steunpunten een klevertje. Bij dit spookje zijn dat de handjes, het lichaampje, het hoofd, de pompoen en het kasteel. Dit plak je op het figuurtje dat je op de kaart hebt geplakt. Zo stapel je op elk vormpje verder.



Knip het volgende vormpje uit. Aan de pompoen kan je zien dat een klein schaartje toch best wel van pas komt. Let ook op dat je deze kleine dingen niet over het hoofd ziet. 




Nu ik de ogen van de pompoen heb uitgesneden kan ik er geen heel klevertje op plakken. Het klevertje zou dan zichtbaar zijn door de ogen. Dit kan je makkelijk oplossen door een klevertje in twee te snijden.




Knip het voorlaatste figuurtje uit breng de klevertjes aan. Plak het op het vorige figuurtje.



Plaats het laatste figuurtje met klevertjes op je stapel figuurtjes. 





Met de roze glitters vul ik de wangetjes van het spookje in. Met de gele glitter benadruk ik de gele lijnen in de pompoen en de raampjes in het kasteel. Het geeft meteen een leuk en speels effect.



Als laatste versier ik de rand van de kaart met stickers van een bot.

Klaar!



Ziezo, Je kaartje is klaar!




Volg je het liever stap per stap in een video? Dat kan! 

Speciaal voor jullie heb ik een tweede kaartje gemaakt en gefilmd. Je kan het allemaal volgen in deze video!

Veel kijkplezier!






Wat vind jij van deze kaartjes? Kende jij dit al?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!