vrijdag 26 december 2014

Keulen Kerstmarkt foto's + video!

Keulen Kerstmarkt

Dinsdag ging ik met het gezin (mijn ouders, broer en zijn vriendin) naar de kerstmarkt in het Duitse Keulen. Om nog even in de vrolijke kerststemming te blijven, laat ik jullie mijn foto's zien van de kerstmarkt, en ik heb ook gefilmd!




Keulen Kerstmarkttrein

























Dit schattige treintje reed langs alle kerstmarkten in Keulen. In Keulen heb je er zo'n zes, die allemaal een beetje verspreid van elkaar liggen. Wij gingen te voet, wat helemaal niet zo ver was. Op vijf minuten ben je al op een volgende markt.



Keulen Kerstmarkt

Kerstkrans


Theelichtje

Warme Chocolademelk



























Aan de eerste markt was er een chocolademuseum van het merk Lindt. Natuurlijk moest ik daar dus een warme chocolademelk bestellen, hij was heerlijk!



Snoepjes

Vuur, openhaard

Armbanden

Op bijna elke kerstmarkt kon je armbandjes en juwelen kopen.


Schaatsbaan Keulen Kerstmarkt

Schaatsbaan Keulen Kerstmarkt



























Op één kerstmarkt kon je schaatsen. En het was nog niet eens zo'n kleine baan. Kijk onderaan het filmpje!



Hartjesboom

Petra

Lichtgevende bol

Kerstballen

Theelichtje uit hout

Kerstversiering

Kerstballen

Kerstmarkt Keulen

Lichtgevende huisjes theelichtjes

Lichtgevende steen theelichtjes

Geurstokjes

Theelichtje in zak


Metalen Kerstboompje met kerstballen






























Ik heb ook gefilmd op de kerstmarkt en maakte er voor jullie een korte video van.

We waren met de auto tot aan de rand van het centrum gereden. Daarna namen we de metro naar de eerste kerstmarkt. Het centrum van Keulen is vrij druk en je moet op voorhand een speciale milieusticker aanvragen voor je auto om in het centrum te mogen rijden. Dit doen ze omdat de gebouwen in Keulen oud zijn en aangetast worden door de uitlaat van auto's. Dus als je geen roetfilter of een erg zuinige auto hebt krijg je geen milieusticker en mag je eigeniljk niet in het centrum rijden.
Veel kijkplezier! 




Q: Zou jij er graag naartoe willen? Of ben je al eens geweest?

1 opmerking:

  1. Oke, volgend jaar ga ik dus naar de kerstmarkt in Keulen! Die ziet er veel leuker uit dan die in Oberhausen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!