vrijdag 28 november 2014

Looks Make Up | Sabine Peeters

Een tijdje geleden schreef ik over het boek Make Up van Sabine Peeters (klik hier voor het vorige artikel). In dit boek legt Sabine je stap voor stap uit hoe je bekende looks maakt. Ik heb er nu drie uitgeprobeerd!


Look 1 

De look van Kate Moss, een winged smokey eye. Om eerlijk te zijn wist ik niet dat dit bestond. Ik maakte altijd een ronde (rounded) smokey eye. En om nog iets op te biechten; ik doe het niet vaak. Ik hou meer van subtiele ooglooks. Maar toch wou ik dit proberen. 


Product in de hoofdrol





























Bij deze look speelt het zwarte oogpotlood een grote rol. Je begint deze look met een lijntje van het oogpotlood dat je daarna wat vervaagt. 






























Mijn poging





































Toegegeven, ik zou deze look niet nog eens maken. Ik vind het gewoon maar niks bij mij. Wat vinden jullie? 

Gebruikte producten:

Blush: l'Oreal Paris 265 Golden Apricot
Oogschaduw: Bourjois Smokey Eyes 01 Gris Dandy
Oogpotlood: Lancôme Le Crayon Kohl 01 noir
Lipstick: Rimmel London 700 Nude Delight





Look 2

De look van Lorde wou ik meteen proberen. Het is dan ook iets heel aparts.




Product in de hoofdrol



De lipstick is in deze look dé eye-catcher. Lorde zelf draagt een bijna zwarte lipstick, maar ik ga voor een iets lichtere en rozigere.  




Mijn poging




Ik vond het moeilijk om mijn ogen weinig op te maken. Meestal gebruik ik wel twee of drie oogschaduw kleuren. Geen felle kleuren, dat niet. Maar toch wel meerdere.

Bij deze look moest ik een huidkleurige oogschaduw gebruiken. En liefst zo weinig mogelijk mascara op de onderste wimpers. Nadat ik de foto's zag vond ik deze wel niet mis. Maar ik weet niet of ik naar buiten durf komen met zo'n felle lippen.

Gebruikte producten:

Contouring: Essence Bronzing Compact powder 02 love to be matt
Lipstick: Bourjois Rouge Edition 36 Pourpre Jazzy
Oogschaduw: Essence 58 Cappuccino, please!









Look 3



Deze look is voor redheads, need I say more? 






























Product in de hoofdrol


Ook bij deze look vallen de rode lippen enorm op. 





























Mijn poging



Dit was van in het begin mijn favoriete look uit deze drie. Ik vind deze gewoon het best passen bij mij. (Waarschijnlijk omdat het een look voor redheads is). De look is op zich wel mooi, maar des te langer ik naar die rode lippen kijk, des te vreemder ik het vind. Mijn moeder vindt rode lippen sowieso gewoon niet mooi bij mij (of bij elk ander persoon eigenlijk). Dus misschien ben ik er daarom wat onzeker over. Wat vinden jullie? 

Gebruikte producten:

Lipstick: BE cosmetics Intense Lipstick 014 Rebel
Oogpotlood: Essence Longlasting Eyepencil 02 Hot Chocolate
Blush: Astor Skin Match 02 Peachy Coral
Oogschaduw: Essence 58 Cappuccino, please!






Vaste producten

Op mijn gezicht gebruik ik bij elke look de volgende bij producten:

Roze concealer (voor donkere kringen onder oog): Catrice Allround concealer
Mascara: Maybelline The Falsies Volum' Express
Concealer gezicht: Catrice Camouflage Cream 010 Ivory
Under eye concealer: Essence Stay Natural 02 Soft Sand
BB Cream: The Body Shop Tea Tree flawless BB cream 01
Poeder: Essence Pure Skin 01 beige
Primer: Catrice Prime and Fine anti-red base
Wenkbrauwen: Essence eyebrow designer 02 dark brown





Q: Welke look vind jij het meest geslaagd?

3 opmerkingen:

  1. Gewoon doen hoor, die rode/ felle lippen. Je staat er echt mee! Mijn ouders zijn ook niet zo'n fan van felle lippenstift, dus in het begin durfde ik het ook niet goed. Maar toen ging ik op kot in Gent en ben ik het gewoon beginnen doen en uiteindelijk kreeg ik er zelfs complimenten over. Dus niets van aantrekken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze allemaal prachtig, je rode lippen staan je goed! Je mag mijn make-up ook eens komen doen hoor! :) Heten Teen wast zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de rode lipstick echt super. En die Kate Moss-look kan je ook zeker hebben, mooi! Heel leuk blogthema trouwens.

    Liefs
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!